meijersinmexico.reismee.nl

Bijna verdampt

Onze reis begon dinsdag in playa del carmen waar we van onze jetlag af wilden komen. Lekker eten, zwemmen, de vakantie kon beginnen... In Playa is alles wel erg toeristisch, dus prima voor een dag maar daarna wilden we het echte Mexico wel zien. Dus na de tweede nacht zijn we, na nog een laatste duik in het heerlijke zwembad, op pad gegaan richting Tulum. Hier heb je piramides aan zee, maar de voornaamste reden dat we hierheen gingen, was dat Ruben en ik nog een keer terug wilden naar Diamante K. Een ecoresort aan zee waar we 15 jaar geleden stapel verliefd zaten en droomden om daar ooit te trouwen. We begonnen bij de piramides. Het was enorm veranderd; veel toeristischer geworden. Maar goed, Raf wilde natuurlijk dolgraag de eerste piramides zien. Maar WAT een uitdaging! Het was alsof je de 90 graden sauna in gaat, maar ipv 10 min moet je het anderhalf uur volhouden. En er is daarna geen dompelbad!! Oef! Liters en liters zweet gutste van ons af. Snel een paar foto's maken en door.

De kinderen sjokten mee, schoudertjes hingen, zucht puf kreun. Je moet er wat voor over hebben. Gelukkig boden tientallen leguanen wat afleiding. Daarna haalden we snel koud bier en water: corona voor 80 cent!
En toen: op naar diamante K. Wat gaaf om hier weer te zijn, niks veranderd en zo mooi. De lekkerste guacamole en cocktail happy hour!!

Toen weer op pad naar onze huidige plek. In the middle of nowhere aan het meer zitten we nu. Het heet een ecocamping en de jongens waren op slag verliefd: schommels en hangmatten in het water! Snel er nog in voordat het donker wordt! Toen was het even een uitdaging want er waren veel muggen, snel pyjamas aan etc. En we hebben 2 mini hutjes een stukje uit elkaar: waar ligt dit? Waar ligt dat? Oef. De bedden zijn er kleine 2 persoons bedden, denk 120x180. Dus ieder met 1 kind dan maar... Terwijl ik dit schrijf ligt Ruben met Joas te zweten in een hut zonder airco met joas. En Esther en ik hebben airco en liggen met de boys die nu in slaap vallen.... Meer foto's kun je in ons album bekijken en zullen snel ook foto's van deze bijzondere plek delen!