meijersinmexico.reismee.nl

Op unne Hacienda

Voor alle Limburgse meelezers: we zitten niet op de hacienda in ut Ven, maar de drank gaat er hier net zo makkelijk in en het is even kleurrijk als met Vasteloavend (carnaval).

Het is prachtig en relaxed, hoewel er met 3 jongens altijd wel iemand zit te boeven! Soms best vermoeiend, maar dat weet je als je met deze rakkers op reis gaat. Vandaar ook dat Esther mee is. En omdat dat veeeeeeeel gezelliger is, want ook zij is een waterrat. De eerste dag hier heeft Ruben dus lekker kunnen lezen en zijn wij bijna verschrompeld zo lang hebben we in het water gezeten.

Toen het einde van de dag beetje afkoelde, zijn we naar het chocolade museum geweest dat hier direct naast ligt. Daar zagen we dit:

Heeft alles met chocolade te maken toch? Hahaha. Prachtige jaguar, vogels, aapjes, vanalles zagen we. En ook: hoe je chocolade maakt haha.

Gisteren zijn we naar Uxmal geweest, o wauw!! Ook daar lopen we in 2 minuten heen:

Ronaldo was ook mee om el juego de pelota (balspel veld) te beoordelen haha. Kijk zeker ook even in de fotoreeks van uxmal voor meer plaatjes.

Daarna hebben we nog gezwommen in een cenote. Joas sprong er natuurlijk direct in zonder bandjes haha. Wij er steeds achteraan met de 2 anderen op de nek die het juist spannend vonden in zo'n grot. Wel lekker koel hoor! Foto zal ik zo nog even uploaden, lukt nu niet...

Vandaag rijden we naar Merida voor 1 nacht. Zin om even in een stad te zijn! Groeten van de mexicanen: