meijersinmexico.reismee.nl

Afscheid van een te gekke reis

- 8 hotels en duizenden km's in een huurauto
- Enkele taxi's
- Een golfkarretje
- Een paar bootjes
- 2 vluchten
Het zit er straks op... Het voelde als een eeuwigheid en toch is het nu zomaar voorbij.
Dus dan maak je de rekening op. De letterlijke rekening viel behoorlijk duurder uit; het is hier flink duurder geworden, dankzij toenemend toerisme..
De figuurlijke rekening? Hoogtepunten waren toch zeker het jungle hotel (later hoorden we dat er ook jaguars rondlopen help!), de roze meren bij Las Coloradas, stijldansen op het plein in Merida, het zwembad in Uxmal, Levi die zijn angst overwon en van de boot dook bij het piraten eiland en uiteraard onze ultra relaxte eindbestemming Isla Holbox. Maar dieptepunten waren er ook... De jongens maar laten vechten totdat het vanzelf stopte achterin de auto, omdat we stapeldol werden van 'niet doen' en 'stop' roepen; waardeloos slapen in een te klein 2 persoons bed zonder airco en met buren die snurken; zoeken naar je spullen in een te klein hutje en teveel tassen om in te zoeken; murv raken van een gevoelstemperatuur van soms 39 graden en daarin piramides moeten bezoeken.
Maar ja als dat het is? Er was niemand onvriendelijk tegen ons, we zijn geen enkele keer bedonderd of bedrogen, we aten praktisch overal lekker (hoewel Raf 2 kilo lichter thuis komt omdat hij amper wat at), al het reizen ging, ondanks de vele topes (superhoge hobbels) super smooth (met dank aan Ruben). Conclusie: het is heus minder ontspannen dat reizen met kinderen, en duur ook, maar het is heel bijzonder en zoooo de moeite waard. Hier kunnen we hopelijk weer een hele tijd op teren!! Morgen naar huis! Hier een samenvatting van de boys in Mexico

Adios Mexico!

Moniek

Wat een fantastische reis!! Ik zie graag tzt jullie film!