meijersinmexico.reismee.nl

Avontuurlijke wegen

Gisteren vertrokken we voor de langste rit van de reis. En wat voor een. We hadden de TomTom app van Cumhur en soms Google Maps nodig en nog lukte het af en toe niet. Uren en uren lang dezelfde tropische begroeiing langs de weg en onverwachte gaten of hobbels waardoor je keihard op de rem moest. En dan DRUKKE kinderen op de achterbank niet normaal. Ook briljant: als je aan de weg wil werken, sluit je een rijrichting af en maak je van de andere baan een tweerichting weg: past makkelijk 2 auto's op 1 rijbaan haha. En wij met onze dodge caravan rakelings langs vrachtwagens ahhh. Gelukkig hebben we aan Ruben een goede chauffeur. Esther en ik entertainen de kids. Uiteindelijk ben ik maar tussen ze in gaan zitten om ze rustig te krijgen, dat werkte:

Onderweg kwamen we amper wat tegen. In een ieniemini dorpje met 1 te schattig buiten restaurantje gingen we lunchen. Voor 10 euro met zn allen heerlijk gegeten. Zulke lieve mensen daar ook.

Uiteindelijk kwamen we einde van de middag aan in een prachtige hacienda, maar in een enorme tropische regenbui. De weg voor ons huisje was een modderstroom en het water kwam zelfs door het dak van onze hut naar binnen haha. Even wat afkoeling was wel lekker. Nu zitten we lekker in het zwembad. Om ons heen een leguaan of wat. En het is hier prachtig!