meijersinmexico.reismee.nl

Chichen itza

Dit verhaal is van gisteren, maar het lukt me nu pas alles te uploaden. Slechte wifi hier...

En het avontuur in de hitte gaat door... Soms is het best een uitdaging met 3 jongens op reis. Ook al zijn we met 3 volwassenen.... Er is er altijd wel 1 moe, vervelend of verdrietig. Eigenlijk heb je geen moment rust en knal je dus elke avond al binnen een uur dat zij slapen zelf ook in slaap: hahaha. En het is zoooo warm overdag dat je ook niet echt actief met ze kan doen. Ideaal zou zijn als we even een dagje naar kantoor konden gaan: lekker mails lezen, op een stoel zitten, koelte (is de hittegolf in Nederland al over?). Haha, maar dat kan niet, dus zeuren we niet en genieten we van al het moois en bijzonders om ons heen.
Vandaag stond een van de 7 wereldwonderen op het menu. Niet verkeerd!

Alleen daar komen heeeel veel mensen op af: o my god! Ook hier is het toerisme enorm gegroeid de laatste jaren. De piramides zijn omringd met 300 kraampjes met hetzelfde spul prullaria. Arme mensen proberen je in de hitte wat te slijten. Aan het einde wilde ik een t shirt kopen. Kijken, passen, nog een andere bekijken, passen, wat vind jij Esther? Ruben? Twijfelen, onderhandelen.... Nou ok, we hebben een deal. Minuut of 8 over gedaan, dus we kunnen gaan. Laten we gaan. Levi, Raf, Joas? Raf? Raf? Waar is Raf? Ik heb Raf eigenlijk al heel lang niet meer gezien!! O neeeee!!! Neeee!! Paniek! We verdeelden ons met z'n drieën en ik trof gelukkig een Nederlandse gids die het door had en me naar de juiste persoon bracht. Deze paar minuten gaan alle scenario's door je hoofd, maar dan hoor je gelukkig dat hij gevonden is. Bij de wc's bij de piramide. Ik had Joas en Levi bij me en in de volle hitte gingen we rennen, wat zal Raf bang geweest zijn!! Ruben en Esther hoorde het ook en waren er net eerder. Meneer was ons kwijt geraakt toen hij iets moois zag: een gouden skelet. Toen heeft een Amerikaans stel hem geholpen en heeft via een vertaalapp ontdekt uit wat voor land hij kwam, wat voor kleren ik aan had etc. Zo inventief. Later vonden ze Nederlanders die ook erbij bleven en brachten ze hem bij personeel. Ze haalden water voor hem en hij hield zich stoer! Hij moest pas huilen toen hij ons zag ohhh.

Nou hadden we dat ook weer overleefd! Toen naar cenote Ik k'il.

Daar gezwommen en van een rots gesprongen. Eng maar heeeeeel gaaf. Het was me het dagje wel. Dus even chillen bij het zwembad!

Vanavond zijn we naar Valladolid geweest, het stadje hier in de buurt. Heerlijk gegeten en super gezellige kinderen. We zaten in een hele leuke binnentuin aan het grote plein. Glaasje Prosecco, tortillas jam! Al met al werd het een dag met een gouden randje....


Reacties

Reacties

Moniek

Dat zal schrikken zijn geweest!
Wat een gaaf zwembad op die foto trouwens!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!